Foto: Linus Sundahl-Djerf

Trollbäckens kyrka

Trollbäckens kyrka ligger centralt i det gamla villaområdet Trollbäcken. Kyrkan byggdes 1992 och är församlingens familjekatedral.

Ta en rundtur inne på kyrktorget

Länk till 360-bild

Ta en rundtur inne i kyrksalen

Länk till 360-bild

Färdigbyggd 1992

Trollbäckens kyrka stod klar 1992 och är ritad av arkitekt Janne Feldt. Kyrkorummet som är åttasidigt är typisk för många av Feldts kyrkor.

Kyrkorummet är stort och luftigt. Bakom altaret sitter höga fönster och de vackra tegelväggarna förstärks av en fond av guldfärg med en härligt blå korsväggsutsmyckning av Jonas Torstensson. Den består av tjockt gjutet glas med ett gyllene kors i mitten. Det finns fler fina konstverk i lokalen, kristusstatyn är gjord av Eva Spångberg.

Församlingens familjekatedral

Trollbäckens kyrka ligger centralt i det gamla villaområdet Trollbäcken. Kyrka och församlingshem är integrerade i en och samma byggnad, där även förskolan Trollflöjten har sina lokaler.

Några barn sitter i ring på golvet tillsammans med en ledare.

Förskolan Trollflöjten

Välkommen till oss på Förskolan Trollflöjten i Trollbäcken! Vi består av tre avdelningar. Utmärkande för vår förskola är självklart den kristna profilen, men också en musikinriktning som bidrar till att utveckla språkinlärning och motorik hos små barn.

Pappa med ett barn på axlarna. Båda skrattar.

Barn & familj

Aktiviteter och gudstjänster för stora och små. I Tyresö församling finns verksamhet och mötesplatser för hela familjen, såväl för de allra minsta som för lite större barn.

Ryggen av tre ungdomar som håller om varandra.

Ungdom

Gillar du att ha kul tillsammans med kompisar? Vill du upptäcka nya sidor hos dig själv och diskutera vad som egentligen är viktigt i livet? Välkommen till våra aktiviteter för unga.